Wednesday, November 30, 2016

Jom Berkenalan dengan VIVIX

Assalamualaikum.

Hari saya nak kenalkan dengan satu produk hebat yang telah terbukti boleh mengoptimumkan kesihatan anda.

Sebelum kita makan apa- apa makanan pun, perkara pertama yang kita akan fikirkan ialah bahan- bahan kandungan yang digunakannya. Dan semestinya kita mahu yang terbaik kan.

Jadi sebelum saya bercerita lebih lanjut tentang vivix, perkara pertama yang saya nak kongsikan ialah bahan yang terdapat dalam vivix. Terdapat 4 bahan utama dalam vivix.

1- Polygonum Cuspidatum ( Japanese Knotweed)
Japanese knotweed ini kaya dengan RESVERETROL juga terdapat dalam red wine dan juga kekacang. RESVERETROL merupakan phytochemical yang membantu merendahkan kolesterol, meredakan tekanan darah, melambatkan penuaan. Selain itu, RESVERETROL membantu melawan kanser dengan cara menghalang pertumbuhan sel kanser dan juga membantu mengurangkan pembentukan gumpalan darah (blood clotting) dan keradangan bagi pesakit yang menghadapi masalah jantung.

2- Muscardine Grape
Muscardine grape ialah satu spesis anggur yang sangat unik kerana saiznya yang lebih besar daripada anggur yang biasa. Ia kaya dengan POLIFENOL yang sangat baik untuk kesihatan terutama untuk pencegahan kanser. Selain itu, muscardine grape juga tinggi dengan 'ellagic acid' yang membantu menghentikan tindakan kimia penyebab kanser. Ia juga mempunyai fungsi anti-mikrob dan anti-virus.

3- Purple Carrot
Purple carrot kaya dengan ANTICIANIN yang membantu sebagai antioksidan, anti- kanser, anti-mikrob, anti-virus selain ianya berperanan mengurangkan risiko sakit jantung.  Purple carrot juga merupakan sumber terbaik untuk vitamin A yang sepertimana ramai yang tahu vitamin A berperanan untuk penglihatan yang bagus.

4- European Elderberry
Elderberry merupakan satu tumbuhan yang terkenal dalam rawatan tradisional untuk selsema terutamanya influenza B. Ia dapat mengurangkan kesan akibat influenza seperti sakit otot dan ketidakselesaan akibat selsema. Elderberry juga mengandungi unsur FLAVONOIDS iaitu salah satu antioksidan yang mengurangkan risiko penyakit kronik dengan cara menghalang proses oksidasi LDL kolesterol dan mengurangkan 'blood clotting'. Selain itu, elderberry juga membantu menguatkan imunisasi dan merendahkan kolesterol kerana ia kaya dengan vitamin A, B dan C serta nutrient seperti asid amino.

Dah kenal bahan yang terdapat dalam vivix? Semua bahan yang terbaik kan. Dan semestinya Vivix juga terbaik untuk anda semua.

No comments:

Post a Comment