Saturday, February 11, 2017

SHAKLEE di ANGKASA

Assalamualaikum.

Selamat berhujung minggu. Semestinya hujung minggu waktu yang terbaik untuk diluangkan bersama keluarga. Semoga anda sentiasa bahagia bersama keluarga.

Untuk kali ni, Lien nak kongsikan mengenai Shaklee yang sangat mengagumkan. Dan ternyata produk Shaklee bukan produk sebarangan bila ia turut digunakan oleh Angkasawan di Angkasa lepas.

TWIN STUDY EXPERIMENT

Produk Shaklee digunakan Scott Kelly seorang angkasawan yang terlibat dalam experimen Twin Study. Kajian ni mengambil masa selama setahun. Jadinya selama setahun Scott tinggal di angkasa lepas manakala kembarnya tinggal di bumi sebagai pilot study.

Kajian yang dilakukan oleh NASA dalam Twin Study ini termasuklah untuk mengkaji mengenai TELOMERE.   TELOMERE ni macam kapsul  pelindung kepada sesebuah kromosom. Dan menurut kajian, TELOMERE akan memendek dengan peningkatan umur.  NASA nak kaji bagaimana TELOMERE seseorang akan berubah diangkasa lepas yang mungkin disebabkan oleh faktor graviti dan kesan radiasi di angkasa lepas.

MARK & SCOTT KELLY

Kenapa mereka berdua yang dipilih?  Jawapannya kerana mereka berdua kembar seiras dan mempunyai gen yang sama. Oleh kerana itu, NASA nak tengok apa yang berlaku kepada manusia bila berada di angkasa lepas yang tentunya lebih banyak terdedah kepada radiasi. Seterusnya data yang diperolehi dari Scott akan dibandingkan dengan keputusan dari Mark yang berada dibumi.

Sedikit mengenai Scott dan Mark. Mereka berdua merupakan angkasawan yang telah terlibat beberapa kali dalam misi ke angkasa. Maksudnya kedua2 kembar ini adalah angkasawan. Cuma untuk Eksperimen Twin Study ini mereka dipisahkan selama setahun apabila Scott dipilih untuk berada di angkasa lepas manakala Mark berada di bumi.

Nak tau produk Shaklee yang mana yang diamalkan oleh Scott sewaktu di angkasa lepas? Scott mengambil VIVIX dan VITALIZER setiap hari di angkasa sebagai suplemen tambahannya.

Dan lagi best,Scott dan Mark juga telah berkongsi pengalaman mereka di angkasa bersama leader-leader Shaklee di Global Conference Shaklee di Orlando tahun lepas.

NASA & SHAKLEE

Bercerita mengenai kerjasama NASA dan Shaklee sebenarnya mereka telah lama berkerjasama iaitu sejak tahun 1993. NASA datang kepada Shaklee pada tahun awal 90an untuk meminta bantuan Shaklee untuk membekalkan angkasawan mereka supplemen yang boleh membantu keselamatan mereka dalam perjalanan pulang ke bumi daripada angkasa lepas.

Angkasawan kebiasaannya mengalami GRS ( General Re-entry Syndrome) semasa masuk ke atmosfera bumi dan sejurus selepas mendarat ke bumi. Antara simptomnya ialah vertigo, letih, perut tak selesa.

Maka terhasillah AstroAde yang dikeluarkan oleh Shaklee dengan kerjasama Saintis NASA untuk mengatasi masalah yang dihadapi oleh angkasawan NASA. Tentu sekali kerjasama Shaklee dan NASA ini menunjukkan Shaklee sememangnya syarikat yang menghasilkan produk- produk bermutu tinggi dan sentiasa berkesan.

Kalau AstroAde untuk angkasawan, Shaklee's  Performance dikeluarkan untuk pengguna Shaklee di bumi. Ia merupakan minuman hidrasi tulin yang berupaya menghidrat lebih cepat berbanding air dan membekalkan tenaga untuk kegiatan harian.

Hebat kan Shaklee. Saya semakin jatuh cinta dengan Shaklee.

Boleh hubungi saya untuk mendapatkan produk- produk Shaklee. Bulan ni pun ada banyak promosi. Jadi jangan bertangguh lagi.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

0137556961
Lien Abdullah
Shaklee id:1241205

No comments:

Post a Comment