Thursday, February 9, 2017

Tips tidur lena

Assalamualaikum

Pernah tak rasa tak selesa atau tak boleh nak tidur? Walhal badan penat seharian buat kerja. Stress kan. Lebih-lebih lagi bagi perempuan, risau kalau esoknya terpaksa pergi kerja dengan eye bag kan?

Dan bila bangun pagi pula badan rasa lemau je padahal dah lama tidur. Sepatutnya badan rasa lebih segar bila bangun tidur sebab macam yang semua tahu, waktu tidur kan masa untuk kita merehatkan badan setelah seharian bekerja.

Apa yang kita boleh lakukan untuk dapat tidur yang lena dan bangun pagi dengan rasa segar?  Meh akak kongsikan sikit tips. ;)

1- Elakkan ambil minuman berkafein,bercoklat.

Kafein boleh menyebabkan badan bertenaga. Disebabkan itu, ia juga akan menyebabkan badan sukar tidur. Selain itu, kadang-kadang kesan kafein itu sehingga pagi esoknya. Sebab saya selalu macamtu. Bila bangun pagi kepala rasa ting tong, pening.

2- Tidur secukupnya.

Masa tidur yang selalu disarankan ialah 6-7jam setiap hari. Yang seeloknya tidur awal dan bangun awal. Saya pernah terbaca waktu yang sesuai untuk tidur ialah pada pukul 10malam hingga 5pagi.

3- Elakkan makanan makanan berat sebelum tidur.

Waktu terbaik untuk makan malam ialah sekurang-kurangnya 3jam sebelum tidur.

4- Sedikit meditasi atau yoga sebelum tidur juga membantu anda tidur lena.

5- Jauhkan diri daripada laptop,smartphone semasa tidur.

6- Jangan lupa ostematrik juga membantu anda tidur lena. Ostematrik mengandungi magnesium yang akan merangsang rasa mengantuk. Selain itu, magnensium juga akan membantu merelaks kan otot-otot badan, jadi badan berada dalam keadaan rehat. Hasilnya tidur lebih lena dan semestinya bila bangun pagi, anda akan rasa lebih segar.


nak dapatkan Ostematrik. Hubungi saya.

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

0137556961
Lien Abdullah

No comments:

Post a Comment