Tuesday, April 18, 2017

Hilangkan Jerawat Degil Dengan Shaklee



Sape yang selalu macamni? Pantang jerawat munculkan diri kat muka,terus picit untuk hilangkan jerawat degil tu. Geram betul kan dengan jerawat..hihi.  Ramai yang macamtu.Termasuklah Lien. Bila picit jerawat, tak kisah pun rasa sakit asalkan jerawat hilang.ye tak?


Tapi yang tak bestnya, bila jerawat degil hilang muncul pulak kawan baik dia iaitu parut yang hitam-hitam. Alamak, macammana ni. ingatkan selesai masalah bila dah picit jerawat tu. Rupanya ada masalah lain pulak. 


Bercerita mengenai jerawat ni, kalau dulu-dulu kita cakap perempuan je yang sangat concern dengan wajah dan kalau boleh memang tak nak ada 1 jerawat degil pun kat muka. Nak muka sentiasa flawless je kan. Tapi sekarang beza, lelaki pun sangat concern dengan penampilan dan wajah mereka. Kata diorang wajah aset penting. Itu kata adik lelaki Lien la. Adik lelaki ni memang agak menjaga wajah jugak la. Macam-macam jenama pencuci muka dah cuba. tak cukup dengan pencuci muka, siap bermasker lagi. Alahai. Kakak dia pun tak pernah beli masker cuma buat sendiri masker dengan Vita C dari Shaklee je. :)


Sebenarnya punca utama jerawat adalah daripada masalah dalaman badan kita. Ia termasuklah faktor hormon dan keturunan. Pemakanan dan stress juga menjadi punca jerawat degil muncul termasulah la juga faktor pemilihan dan penggunaan produk dan alat solek yang tak sesuai. Contohnya bila pakai alat solek yang kemudiannya tak dibersihkan dengan sempurna, segala kotoran itu lah yang menyebabkan jerawat degil muncul.


Apa yang Shaklee tawarkan untuk hilangkan Jerawat Degil

Pelbagai supplement boleh diambil untuk menghilangkan jerawat degil. Antara yang Lien sarankan ialah GLA Complex, Vitamin C Plus, ESP, Collagen Powder, B Complex, Alfalfa Complex dan Vitamin E Complex. Kenapa semua ni yang menjadi pilihan Lien untuk hilangkan jerawat degil? Jom, Lien terangkan.

1. GLA Complex.

Fungsi utama GLA Complex ialah untuk mengawal hormon. GLA akan menstabilkan hormon dan menghalang jerawat degil dari memunculkan diri. selain itu,GLA Complex juga membantu mengekalkan kestabilan bendalir semulajadidan mencegah kehilangannya.


 Kesannya:


* Wajah akan kurang berminyak,
* Jerawat makin kecut.
* Kulit makin cerah kerana kandungan vitamin E yang terdapat didalam GLA
* Kadar pemulihan luka jerawat makin cepat.
* Kulit makin tegang.
* Rasa gatal dan sakit pada jerawat berkurangan.
* Kulit sentiasa lembap.



2. Vitamin C Plus


Vitamin C berfungsi merangsang penghasilan kolagen. Bila sebut kolagen, terus ingat kulit cantik kan. 


Fungsi lainVitamin C:


* Mengecutkan jerawat dengan cepat
* Memudarkan parut jerawat
* Mengandungi antioksidan yang menguatkan daya tahan kulit daripada radikal bebas atau toksin dan bakteria daripada persekitaran.


3. ESP

ESP membekal sumber protein yang diperlukan oleh badan. Ia mengandungi protein lengkap termasuklah protein yang tak boleh dihasilkan dalam badandan hanya diperolehi daripada diet seharian. Protein berfungsi menghasilkan sel-sel baru bagi termasuklah bagi kulit.


Fungsi ESP untuk hilangkan jerawat degil termasuklah:
* Merawat kulit yang rosak akibat jerawat
* Menghasilkan sel-sel baru bagi kulit.


4. Collagen Powder


Collagen Powder merupakan produk premium dari shaklee kerana mengandungi 4,000 mg proprietari RSS ( Red Snapper Scale). Sumber kolagennya diekstark daripada sisik ikan merah yang berkualiti tinggi dan tulen. 

Collagen Powder daripada Shaklee juga mudah diserap kerana molekulnya sangat ringan iaitu kira-kira 1,000 Dalton.


Ini membantu kepada peningkatan penghasilan kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Hasilnya jerawat degil hilang, kulit makin mulus dan halus giteww.


5. B Complex



B Complex mengandungi kesemua 8 vitamin B yang diperlukan untuk kesihatan mata,rambut kuku dan termasuklah juga kesihatan kulit. Kandungan B6 dalam B Complex membantu mengurangkan stress. Kat atas Lien ada terangkan salah satu punca jerawat degil ialah stress. Jadi kalau stress terkawal, jerawat degil tak de la munculkan diri. 


6. Alfalfa Complex


Alfalfa Complex bertindak sebagai agen detoks. 


Fungsinya ialah: 
* Menyingkirkan toksin yang menjadi punca jerawat degil dalam badan.
* Membantu meneutralkan asid dalam badan
* Meningktkan sistem imun badan untuk mengelakkan jerawat degil kembali.



7. Vitamin E

Fungsi Vitamin E :


* Memudarkan parut jerawat.  Ha,kalau korang suka picit-picit jerawat degil hingga ada parut tu, elok sangat la ambil Vitamin E ni, Hilang parut degil juga. :)
* Melambatkan proses penuaan.
* Mempercepat proses baik pulih luka jerawat.
* Mengatasi masalah whitehead dan blackhead. 
*Membantu pengaliran darah lebih lancar. 


-----------------------------------------------------------------------------


Nampak banyak kan supplement untuk hilangkan jerawat degil kat atas. Tapi jangan bimbang, anda boleh pilih mana-mana produk yang sesuai dengan anda. Boleh hubungi Lien untuk kita berbincang apakah produk yang sesuai untuk anda. InsyaAllah mengikut budget anda tapi kesannya anda pasti puas hati. Yang penting konsisten.  Jangan pula hari ni makan, esok terus nak dapat result cantik memang tak dapat la. Sebab sel-sel kulit baru mengambil masa sehingga 21 hari untuk menggantikan sel-sel kulit yang lama. 


Dan kalau anda nak cantik raya nanti, masih sempat untuk hilangkan jerawat degil dan dapatkan kulit yang halus mulus. Yang paling utama, hubungi Lien dan Lien akan cadangan produk yang sesuai dan konsultasi cara pengambilannya. Lagi 1 Lien juga akan kongsikan cara untuk buat masker sendiri dengan beberapa produk yang Lien cadangkan kat atas. 


Salam Sayang dan Semoga Bermanfaat.
Lien Abdullah
0137556961

No comments:

Post a Comment