Thursday, January 26, 2017

Kelebihan Alfalfa Complex

Alfalfa Complex diperbuat daripada tanaman alfalfa (medicago sativa). Tumbuhan ini ditanam secara organik di California tanpa penggunaan pestisid,herbisid atau sebarang baja kimia. Ia untuk memasti hanya yang berkualiti tinggi digunakan oleh Shaklee untuk pembuatan Alfalfa Complex.

Kelebihan tanaman alfalfa ini ialah akar tunjangnya yang panjang  mengunjur sedalam 6 meter kedalam tanah. Ini menjadikan alfalfa pusat pengumpulan segala nutrien dengan menyerap banyak nutrien dan mineral daripada tanah melalui akar yang panjang. Selain itu, daun alfalfa mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosistesis.

Untuk memastikan kualiti produk yang terbaik, daun alfalfa yang digunakan Shaklee hanya dipetik apabila ia telah mencapai tahap kematangan yang telah ditetapkan dan kaya dengan klorofil.

Proses seterusnya, daun-daun yang dipetik dikeringkan secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisinya. Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan dijadikan serbuk sebelum dikompress untuk dijadikan tablet. Kesemua proses ini dipantau dan dikawal dengan sangat ketat dan teliti. Hasilnya hanya produk yang berkualiti tinggi dan terbaik yang dikeluarkan oleh Shaklee.

Banyak kelebihan dan manfaat yang boleh didapati daripada pengambilan Alfalfa Complex dari Shaklee ini. Antaranya ialah:

* Mencuci darah, hati dan usus. Ini kerana sifatnya yang beralkali membantu mengembalikan kenormalan badan yang berasid, membuang toksin dari badan.

* Melawan alahan dan juga serangan kuman dan virus.

* Melancarkan sistem pencernaan dan penghadaman.

* Menyingkirkan lemak dan kolesterol dari badan.

* Membantu melegakan letih dan lesu badan yang seterusnya memastikan badan kekal bertenaga.

* Memberi kelegaan semasa period.

* Membantu menegangkan payudara.

* Membantu meningkatkan kesuburan.

* Merawat masalah keputihan selepas bersalin.

* Menggalakkan pengeluaran susu bagi ibu yang menyusukan bayi.

Boleh hubungi saya untuk mendapatkan produk ini.

0137556961
Lien Abdullah
Shaklee id: 1241205

No comments:

Post a Comment