Tuesday, January 31, 2017

DTX COMPLEX Membantu Kesihatan Hati

Assalamualaikum.

Hati merupakan organ penting dalam badan yang merangsang nutrisi metabolisma normal dan seterusnya meningkatkan kesihatan tubuh secara menyeluruh.

Antara fungsi hati:

1- Bertindak sebagai Detoksifikasi

Hati membantu menyingkirkan apa sahaja yang tidak diperlukan oleh badan seperti racun,bahan-bahan toksin. Ia disingkirkan bersama ammonia yang dihasilkan daripada metabolisma protein. Semua bahan-bahan yang disingkirkan ini seterusnya ke buah pinggang untuk dikumuhkan.

2-  Membantu rembesan hempedu

Cecair rembesan ini disimpa di dalam pundi hempedu sebelum digunakan apabila diperlukan. Rembesan hempedu ini diperlukan untuk pencernaan lemak,membantu penyerapan vitamin larut lemak ( vitamin A,D, E , K) selain membantu proses asimilasi kalsium.

3- Membantu mengawal gula dalam darah

Gula dalam darah dikawal oleh insulin yang berperanan menurunkan aras gula darah apabila gula darah tinggi. Jadi apa kaitannya dengan hati? Hati menghasilkann GTF  yang bertindak membantu insulin untuk mengawal gula dalam darah.

4- Terlibat dalam metabolisma lemak

Hati membantu pengoksidaan lemak untuk menghasilkan tenaga selain membantu sintesis asid lemak.
Manakala makanan yang berlebihan ditukarkan kepada lemak dihati dan kemudiannya diangkut ke tisu lemak untuk penyimpanan.

Banyak sekali peranan hati, oleh kerana itu amat penting untuk kita menjaga kesihatan hati. Lebih-lebih lagi banyak faktor yang menyebabkan toksin masuk dalam badan antaranya ialah bahan kimia yang mungkin terdapat dalam makanan kita dan juga pencemaran disekeliling kita. Jadi DTX Complex daripada Shaklee merupakan pilihan terbaik untuk menjaga kesihatan hati dan seterusnya mengoptimumkan fungsi hati.

DTX Complex daripada Shaklee merupakan rumusan pelbagai herba yang berkhasiat dan membekalkan nutrisi sokongan bagi melindungi dan merangsang keupayaan semulajadi tubuh untuk menjaga kesihatan hati.

DTX Complex mengandungi bahan ekstrak yang penting dari biji benih pokok susu tisel yang menghasilkan 80% silymarin. Ia juga mengandungi bahan - bahan lain seperti ekstrak dari Schizandra, Cendawan Reishi, Dendelion, Kunyit dan Artichoke. Setiap ekstrak ini mengandungi fungsi yang tersendiri.

*  Ekstrak biji benih pokok sus tisel.

Ia membantu melindungi hati dari toksin seperto bahan kimia, dadah dan ubat ubatan. Selain itu ia juga membantu merawat masalah hati.

* Dendelion

Membantu mengawal aras gula dalam darah.

* Artichoke

Artichoke membantu membina semula sel hati selain meransang rembesan hempedu.

Kunyit

Kunyit mengandungi curcumin yang merupakan salah satu antioksidan yang membantu mengurangkan keradangan dan juga kesakitan.

* Schizandra

Bahan yang terdapat dalam Schizandra ini merangsang sistesis protein disamping mengurangkan pembentukan toksin.

* Cendawan Reishi

Cendawan Reishi digunakan untuk meningkatkan imun sistem badan serta mengurangkan keletihan dan kelesuan.

*******************************

0137556961
Lien Abdullah
Shaklee id: 1241205

No comments:

Post a Comment