Tuesday, January 24, 2017

Kelebihan dan Keistimewaan NutriFeron

Sistem imun badan yang kuat penting untuk melindungi badan daripada serangan kuman, virus atau sebarang benda asing yang boleh menyebabkan penyakit serius.

Salah satu bahan dalam badan yang berfungsi untuk membantu melindungi badan dari sebarang virus atau kuman ialah INTERFERON. Interferon merupakan bahan semulajadi yang dihasilkan dalam oleh sel badan dan ianya hanya aktif apabila sel-sel badan dijangkiti virus, mikrob atau kuman.

Shaklee telah mengeluarkan satu produk yang kaya dengan interferon iaiti NutriFeron yang merupakan campuran ekstrak tumbuhan terpilih yang telah terbukti secara klinikal dapat menguatkan imun.

Kandungan yang terdapat didalam NutriFeron.

4 bahan utama yang terkandung dalam Nutriferon ialah biji plantago, ekstrak biji labu, bunga safflower dan kuntuman bunga japanese honeysuckle. Gabungan keempat-empat bahan inilah yang kelebihan dan keistimewaan NutriFeron. Jom kita tengok dengan lebih terperinci peranan setiap bahan yang terdapat didalam NutriFeron ini.

* Biji Plantago
Biji plantago ini mengandungi sejenus bahan kimia yang dipanggil  polisakarida yang berperanan merangsang sel-sel imun badan.

* Bunga Safflower
Peranannya ialah merangsang penghasilan "Macrophage"iaitu sejenis sel darah putih yang akan memusnahkan virus.

* Ekstrak Biji Labu
Ekstrak biji labu ini merangsang pengeluaran interferon secara semulajadi dan juga berperanan menentang radikal bebas yang kebiasaannya menjadi punca kepada berlakunya kanser.

* Kuntuman Bunga Japanese Honeysuckle
Ianya baik untuk melawan virus dan kuman.

Kelebihan dan keistimewaan NutriFeron

Selain gabungan 4 bahan terbaik yang terdapat dalam NutriFeron, banyak lagi keistimewaan dan kelebihan NutriFeron yang anda harus tahu. Antaranya ialah:

1- Rumusan berpaten yang ekslusif
Rumusan NutriFeron telah dipatenkan dan menjadi hak ekslusif kepada Shaklee.

2-Terbukti daripada empat kajian klinikal pada manusia.
Gabungan interferon,  fitonutrien, mineral didalam NutriFeron berkesan dan selamat untuk menyokong sistem imun badan dari perinhkat sel. Kajian juga menunjukkan manfaat kesihatan yang luar biasa dan perlindungan imun diperoleh daripada campuran khas 4 ekstraks tumbuhan didalam NutriFeron.

3- Meningkatkan paras interferon secara semulajadi.
Saintis telah mengenalpasti bahawa interferon sebagai sesuatu yang amat penting dalam sistem imun badan manusia.

4- Kajian terbaru pula menunjukkan NutriFeron telah berjaya membuktikan kesan positif terhadap serangan sel-sel semulajadi

5- NutriFeron merupakan satu-satunya suplemen yang dicipta oleh penemu interferon iaitu Dr Yasuhiko Kojima selepas lebih 40 tahun penyelidikan.

Siapa yang perlukan NutriFeron?

NutriFeron sesuai diambil oleh mereka yang kerap demam, orang tua yang kebiasaannya sistem imun badannya lebih rendah, mereka yang ingin memastikan sistem imun badan sentiasa berada pada tahap maksimun, mereka yang menghadapi masalah elergi dan juga eczema, mereka yang selalu outstation dan travel.

Jika anda termasuk dalam golongan di atas, jangan berlengah lagi, dapatkan NutriFeron yang ternyata terbaik dan selamat untuk anda.

Lien Abdullah
0137556961
(1241205)

No comments:

Post a Comment