Monday, January 30, 2017

Garlic Complex Membantu Mengekalkan Badan yang Sihat

Assalamualaikum.

Sepertimana yang selalu kita dengar, bawang putih banyak manfaatnya dan selalu digunakan secara tradisional untuk untuk menjaga kesihatan badan. Tapi bagaimana ia boleh membantu menjaga kesihatan badan?

Antara manfaat bawang putih termasuklah:

* Sebagai antibakteria dan antibiotik semulajadi.

* Merawat jangkitan kulit.

* Membantu mengawal alergi.

* Merawat sakit gigi

* Membantu mengurangkan berat badan.

* Menurunkan aras kolesterol dalam badan.

* Membantu mengawal tekanan darah.

* Meningkatkan penghasilan insulin.

* Melindungi jantung.

* Mencairkan darah.

* Meningkatkan fungsi iron.

* Berkesan merawat ketuat.

Ok, kita dah tahu banyaknya manfaat daripada bawang putih tapi ramai yang tak suka makan bawang putih disebabkan baunya yang agak kuat. Termasuklah saya. ;)

Jadi, bagaimana kita nak dapatkan manfaat daripada bawang putih jika tak suka makan bawang putih? Shaklee amat memahami anda bila mengeluarkan suplemen bawang putih yang dinamakan Garlic Complex. Ia merupakan rumusan tersendiri Shaklee dan menggabungkan manfaat bawang putih dan juga rosemary.

Yang menjadikan Garlic Compund daripada Shaklee ini sentiasa menjadi pilihan ialah kerana proses penghasilannya yang dikawal rapi demi memastikan kualitinya yang terbaik. Proses penghasilannya dikawal pada suhu bilik tanpa haba untuk mengekalkan pengaktifan Alisin yang terdapat dalam bawang putih pada tahap 100%. Alisin merupakan sebagai organosulfur yang berfungsi sebagai antibakteria.

Selain itu, bawang putih yang digunakan untuk menghasilkan Garlic Compound merupakan bawang putih premium yang ditanam di California, US pada musim panas tanpa penggunaan sebarang racun kimia.

Garlic Compound juga mempunyai perisa semulajadi yang terhasil daripada gabungan ekstrak 2 herba terpilih iaitu Rosemary dan juga Spearmint.

Vitamin E yang terdapat dalam setiap tablet Garlic Compound membantu meningkatkan keberkesanan bawang putih dalam badan. Setiap 2 tablet Garlic Complex ini membekalkan 100mg ekstrak bawang putih yang menyamai 2 biji bawang putih.

Yang lebih menarik lagi, penghasilan Garlic Compound tanpa sebarang bahan kimia, perasa, pewarna tambahan.

Bestkan Garlic Complex ini. Anda harus mencubanya sendiri untuk merasai kesannya.

*******************************

0137556961
Lien Abdullah
Shaklee id: 1241205

No comments:

Post a Comment