Tuesday, December 13, 2016

Cara Mengawal Tekanan Darah Tinggi

Assalamualaikum.

Selalu kita dengar keluarga atau kawan-kawan yang mengidap penyakit darah tinggi. Dan ramai juga yang tidak mengambil serius tentang penyakit ini. Ia mungkin disebabkan penyakit ini tidak menunjukkan ciri-ciri secara terang terangan. Malah mereka yang mengalami masalah ini merasakan seolah-olah tiada apa yang berlaku pada diri mereka sehinggalah penyakit ini sudah menjadi semakin serius. Kerana itulah penyakit ini sering digelar pembunuh senyap.

Apa yang akan terjadi sekiranya tekanan darah tinggi yang tidak terkawal sehingga ia digelar pembunuh senyap? Tekanan darah tinggi yang tidak terkawal akan merosakkan pembuluh darah yang boleh mengakibatkan stroke, serangan jantung, masalah buah pinggang dan pelbagai masalah kesihatan yang lain.

Jadi, seharusnya masalah tekanan darah tinggi ini dipantau dan dikawal dengan sebaiknya untuk mengurangkan risiko-risiko yang boleh terjadi akibat tekanan darah tinggi.

VIVIX daripada shaklee insyaAllah boleh membantu mengawal tekanan darah. Ini kerana kandungan VIVIX yang kaya dengan resveratrol membantu mengawal tekanan darah. Bagaimana resveratrol berfungsi? Ia berperanan sebagai pembersih pembuluh darah, membantu menurunkan kepekatan darah, mencegah pembekuan darah. Ini semua akan melancarkan peredaran darah dan seterusnya memgawal tekanan darah.

Selain itu, resveratrol yang terkandung dalam VIVIX juga mencegah arteosklerosis, mengawal bekalan darah normal ke seluruh badan.

Kandungan resveratrol yang terdapat dalam sebotol vivix menyamai kandungan resveratrol yang terdapat dalam 3000 gelas red wain. Tetapi, sebagai Muslim, kita tidak boleh minum red wain kan. Jadi VIVIX adalah pilihan terbaik untuk anda dapat manfaat daripada resveratrol untuk mengawal tekanan darah.

Nak dapatkan VIVIX?
Boleh terus hubungi saya.

Call/ mesej/ whatapps:
013 7556961
Lien Abdullah
Shaklee id: 1241205

No comments:

Post a Comment